Tuesday 1 December 2009

Kes leiab kodu ja kes kliiniku


Ööbimiskohta jagame gängi rämedate viikinginaistega Taanist. Nende hommikusöök koosneb peamiselt kohvist ja sigarettidest. Erivajadustega isiku hommikusöök koosneb aga kahest banaanist, kahest õunast ja kahest kiivist. Tarmo üritab ka mu söögist natuke matti võtta. See on viga. Ärge kunagi üritage oma kahvlit erivajadustega isiku taldrikusse susata, see ei lõpe hästi!

Vahetame majutusasutuse väheke soliidsema vastu. Bed ja Breakfasti peab kärtsakas daam, kes nähes Tarmo suurt kotti ja kuulnud selgitust selle põhjuste kohta küsib otsekoheselt: "kas kõik kolmekesi lähete mäe otsa?" Ja kähistab ise seejärel rõõmsalt naerda.
Linnas kooserdades leiame täiesti juhuslikult sellise kliiniku, mille nimi kõlab justkui võiks Tarmo pärast ronimist tulla siia oma varvast amputeerima. Ma soovitasin talle juba ammu, et lasku see varvas näiteks shampusekorgi vastu vahetada. Siin muidugi oleks korkide valik eriti lai.

Elame linnajaos, kus on peamiselt soliidsed eramud, nähes mitmel majal silti "rentida" lubab Tarmo endale üsna pika arutluse teemal "üksikema võimalused Mendozas" (juhuks kui mind tagasisõidul lennukile ei lubata, näiteks). Tema peamine nõue mulle on, et jäägem ikka eestlasteks, st. et ma ka lapsele ikka eesti keelt õpetaksin. Ta võib meid korra aastas vaatamas käia. Ronimishooajal.

Nii nagu kogu mu senine mägironijakarjäär kulgeb ka mu praegune ronimine Tarmo valvsa tähelepanu ja juhendamise all. Kui ma otsustavalt basseiniservale astun jätab Tarmo lugemise sinnapaika ja jälgib pingsalt iga mu sammu redelil. Eks ma ise ka natuke muretsen, sest redel tundub tsipa roostes olevat. Ükski pulk siiski ei murdu ja vastupidiselt Tarmo kartustele ei vaju ma ka põhja.

1 comment:

  1. Õige, T! Väga õige tähelepanek! Ka mulle sobiks täiesti viimase peal selline õdus lõunamaine tuttava inimesega majake.
    Pealegi - väga pingutades, sestap - võin ma kohale saabuda oma röövelpõnnidega ronimishooajale lähedasel ajal ning kinnistada võõrkeskkonnas viibija kaduma kippuvat eesti keelt ja identiteeti.
    Rohkem eestlasi lõunamaale maju pidama! ÕIGE!

    ReplyDelete