Sunday 13 December 2009

Jälgime kaalu


Argentiinlased on suured söödikud, aga samas ka usinad kaalujälgijad, kui nii palju sööd on loomulikult põhjust jälgida, et see raisku ei läheks, vaid ka kaalus kajastuks. Pea iga apeegi uksel on siin suur ja uhke kaal ja Tarmol, kes juba kolm päeva on kibelenud oma parameetritest täit ülevaadet saama, avaneb lõpuks kauaoodatud võimalus. Tulemus teeb talle rõõmu ja ka mina ei jää kaugele maha, see tähendab hakkan Tarmole kaalukategoorias varsti järgi jõudma!

Siin maal on "embarasada" staatuses isikud väga au sees. Mul igatahes õnnestub nii mitmeski kohas järjekorras ette trügida ja isegi apteegis, kus teenindamine toimub järjekorranumbri alusel (nagu meil vorstiletis), pöördutakse minu poole lugupidavalt palvega astuda otsejoones leti äärde. Mul oli küll tarvis kõigest pakki taskurätte, aga nägu oli peas muidugi selline nagu oleks mul midagi väga olulist puudu, mis mu tervist ja heaolu tõsiselt ohustab.

Ainus koht, kus kohtan täielikku mõistmatust on spordiriiete kauplus. Kuna vana mägard ei suuda taaskord rahumeeli aega veeta ja on otsustanud kindlalt kõvasti sportida, siis on meil tarvis tema varustust natuke täiendada, kuna kaasasolevad spordikostüümid sobivad tal kandmiseks temperatuuris vähemalt -10. Mägard läheb raha vahetama ja mina poodi. Sisenengi üksi järgemööda kolme spordivarustuse kauplusse, et pirtsakale kliendile mingi eelvalik teha. Esimeses poes on meesmüüja näol varjamatu ilme, mis ütleb, et spordivarustuse soetamiseks olen küll tema arust vale aja valinud. Teises poes suunatakse mind ventilaatori kõrval asetseva istme poole ja kolmandas ütlen ma urinal kohe uksel, et ma hispaania keelt ei räägi ja nii jäetakse kuri embarasada mõneks ajaks rahule. Õnneks saabub ka mägard peagi ja ost saab siiski sooritatud (ja ma saan rahumeeli ventilaatori kõrval istuda, kuniks müüjad sebivad).

Õhtul teeb Tarmo, inspireerituna Peeter Volkonskist luuletuse:

Ma olen tubli mägiron
mul räsitud on huul
ja kui ma poleks mägiron
siis käiksin ära kuul

Ma 0len tubli mägiron
mul ronitud on mäg
ja kui ma poleks mägiron
siis oleksin ma käkk

1 comment:

  1. ja hullunud publik möirgas: 'ovatsioonid!', 'uskumatu!', 'poeet on rääkinud!', 'pegasus on elus!', 'bravissimo!'. eriti õnnestunud on see 'mäg'-kujund, lihtsalt ime....

    ReplyDelete